Podkłady i akcesoria kolejowe

Podkłady i akcesoria kolejowe

więcej
Więźby dachowe

Więźby dachowe

więcej
Tarcica

Tarcica

więcej
Słupy chmielowe i teleenergetyczne

Słupy chmielowe i teleenergetyczne

więcej
Palisada ogrodowa drewniana

Palisada ogrodowa drewniana

więcej
Transport

Transport

więcej

Budowa szyn


Główka - to część szyny, po której toczy się koło jezdne tramwaju. Ma ona odpowiedni profil odpowiadający profilowi obręczy koła jezdnego.

Szyjka - to część wsporcza szyny umożliwiająca jej kierunkowanie.

Stopka - to dolna część szyny, która opiera się o podłoże (podkłady, płyty) i umożliwia przytwierdzenie szyny.


Szyna wykonana jest ze specjalnego stopu stali (najczęściej R260 i R350HT) i ma kształt zbliżony do profilu dwuteownika. W skład stali z której produkowane wchodzi oprócz żelaza również węgiel, mangan, krzem i w śladowych ilościach fosfor orazsiarka.
Szyny produkowane są w technologii walcowania ze wsadu wytwarzanego metodą ciągłego odlewania stali, w stanie po walcowaniu (surowe) lub z dodatkową obróbką cieplną materiału główki szyny.

Typ H C B S Masa  Gatunek stali Wykonanie
49E1 149 70 125 14 49,39 R260/R350HT EN13674-1:2011 WTWiO-ILK3D-518/3/07
60E1 172 74,3 150 16,5 60,21 R260/R350HT EN13674-1:2011 WTWiO-ILK3D-518/3/07
54E4 154 61 125 16 54,31 R260 EN13674-1:2011 WTWiO-ILK3D-518/3/07
60E2 172 72 150 16,5 60,03 R260 EN13674-1:2011 WTWiO-ILK3D-518/3/07